Osudová setkání

27. 11. 2021 19:42:37
Naším životem projde spousta lidí. Někteří se jen mihnou, druzí se chvíli zdrží, něco nám dají, vezmou, naučí, posunou nás, pár jich zůstane dlouho i napořád. Někdy i krátké setkání zanechá silný dojem v mysli i srdci.

Jednoho zářijového dne tohoto roku jsme se s kamarádem zúčastnili zajímavé akce, kde jsem mimo jiné zažila jedno krásné, milé setkání a zhmotnilo se mi přání rychleji, než jsem si vůbec mohla představit.

Než budu psát o výše uvedeném, chtěla bych zmínit pár věcí, které tomu zákonitě musely předcházet, abych se na té akci vůbec ocitla. Celé to začalo zhruba před rokem, kdy se mě kamarád zeptal, zda bych chtěla jet pomoci jako dobrovolník na zámek, který koupila jeho známá. Nápad mě zaujal, dlouho jsem se nerozmýšlela a kývla. Přidala se k nám moje dcera a kamarádka také s dcerou. Byla to super brigáda kolem zámku, bezva pocit, že člověk může v rámci svých možností pomoci a jako obrovský bonus pro mě bylo setkání s majitelkou zámku. Od prvního okamžiku pro mě úžasná osoba, z jejího vyprávění o splněném snu mít zámek, jsem měla husí kůži. Věděla jsem, že přání se dají zhmotnit a už mám i ve svém životě vyzkoušeno, že to jde a funguje. Její příběh je toho také důkazem. Odměnou za práci nám byl oběd a posezení právě s touto inspirující ženou. Díky ní vlastně vznikl můj první článek na blogu. Dostala jsem od ní ten správný "kopanec" se slovy sedni a piš. Pomoci na zámek jsem potom jela ještě jednou a jsem ráda, že jsem aspoň trochou fyzické práce mohla přispět k jeho obnově. O vyčištění hlavy při takové akci ani nemluvě.

Střih v čase a po roce od dobrovolnické práce jsme zase na zámku, který doznal už větších změn ve svých interiérech a začíná ožívat různými akcemi, které tady paní majitelka pořádá. Je tady cítit duch T.G. Masaryka, což není náhodou, je to záměrem, protože zámek býval mj. Masarykovým letním sídlem. Jednou z akcí byl zářijový Indonéský den, na který jsme se vypravili. V programu byla vystoupení tanečnic, indonéská hudba, ochutnávky indonéského jídla a také v neposlední řadě účast Indonéské velvyslankyně paní Kenssy D. Ekaningsih. Právě setkání s touto dámou pro mě bylo silným zážitkem. Úplně poprvé jsem paní velvyslankyni uviděla ve chvíli, kdy jí přivážel vůz k zámku a já netušila, že je to právě ona. Uhýbali jsme autu z cesty a ona se na nás usmála a pokynula na pozdrav. Bude to znít nadneseně, ale tak mě okouzlila, že jsem okamžitě pronesla, že to byla kouzelná dáma, ten její úsměv byl odzbrojující. Posléze mě majitelka zámku poprosila, jestli bych mohla natočit projev paní velvyslankyně. Zírala jsem při projevu na tu paní, ze které vyzařoval klid, její úsměv působil mile a upřímně a hlavou mi proběhla myšlenka, přání mít tak na památku společnou fotografii s ní. To přání bylo intenzivní, ale jděte jen tak za paní velvyslankyní a řekněte jí, jestli by se s vámi vyfotila. Odvahu jsem samozřejmě nenašla. Jenže některá přání se opravdu splní rychle, aniž bychom pro to zdánlivě něco udělali. Právě to se mi stalo, asi jsem si přála silně a od srdce, kdo ví, možná nějaká energie mezi námi proběhla. Procházeli jsme prostory zámku, prohlíželi si místnosti, které už jsou zařízené. Při odchodu z jednoho pokoje jsme se ve vstupu potkali se zámeckou paní, která doprovázela paní velvyslankyni s tím, že se jdou vyfotit a jestli chci jít taky. Jestli chci? Jako opravdu? No jasně že ANO! Než jsem se nadála, stála jsem vedle paní velvyslankyně a mé přání bylo splněno ve chvíli, kdy už jsem snad ani nedoufala a smířila se s tím, že odjedeme a já si tu úžasnou dámu zachovám jen ve vzpomínce.

To ještě není konec tohoto příběhu. Paní velvyslankyně se o mě začala zajímat, netuším opravdu proč, jen jsem se na ní usmívala a štvalo mě, že jí nemůžu něco říct, protože neumím anglicky. Ptala se zámecké paní kdo jsem a odkud. Dostalo se jí odpovědi. Chvíli se zamyslela a povídá: " Před vánoci uspořádáme na velvyslanectví večírek a budou pozváni dobrovolníci, kteří na zámku pomáhali". Málem jsem omdlela a zámecká paní pravila, že díky mně půjdeme na večírek na indonéské velvyslanectví. A to je konec mého vyprávění o dvou osudových setkáních, která ovlivnila mé emoce, činy, pohladila srdce, duši a o jednom splněném přání rychlostí blesku.

Přejte si, věřte ve splněná přání, vnímejte lidi kolem sebe a přijímejte to, co vám můžou dát. I když to ne vždy musí vypadat jako něco dobrého, vždy je to zkušenost a ta je k nezaplacení.

Autor: Pavlína Svobodová | sobota 27.11.2021 19:42 | karma článku: 18.25 | přečteno: 461x

Další články blogera

Pavlína Svobodová

Láska na zbytek života

Celý život hledáme lásku, přitom je všude kolem, v nás i kolem nás. Stačí se lásce otevřít, vypustit ji ze srdce a přijímat jí stejnou měrou zpět. Milujeme lidi, věci, konkrétní místa, máme záliby, kterým se věnujeme s láskou.

13.6.2022 v 7:00 | Karma článku: 8.91 | Přečteno: 239 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 12.04 | Přečteno: 199 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 12.44 | Přečteno: 1282 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.33 | Přečteno: 465 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.92 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 8 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 366

Optimistka, která v každé situaci najde něco pozitivního a životem poučená, že vše se dá řešit. Motto: Život je krátký, žij ho. Miluju Prahu, ráda poznávám zajímavé lidi. 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...