Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Osudová setkání

Naším životem projde spousta lidí. Někteří se jen mihnou, druzí se chvíli zdrží, něco nám dají, vezmou, naučí, posunou nás, pár jich zůstane dlouho i napořád. Někdy i krátké setkání zanechá silný dojem v mysli i srdci.

           Jednoho zářijového dne tohoto roku jsme se s kamarádem zúčastnili zajímavé akce, kde jsem mimo jiné zažila jedno krásné, milé setkání a zhmotnilo se mi přání rychleji, než jsem si vůbec mohla představit. 

           Než budu psát o výše uvedeném, chtěla bych zmínit pár věcí, které tomu zákonitě musely předcházet, abych se na té akci vůbec ocitla. Celé to začalo zhruba před rokem, kdy se mě kamarád zeptal, zda bych chtěla jet pomoci jako dobrovolník na zámek, který koupila jeho známá. Nápad mě zaujal, dlouho jsem se nerozmýšlela a kývla. Přidala se k nám moje dcera a kamarádka také s dcerou. Byla to super brigáda kolem zámku, bezva pocit, že člověk může v rámci svých možností pomoci a jako obrovský bonus pro mě bylo setkání s majitelkou zámku. Od prvního okamžiku pro mě úžasná osoba, z jejího vyprávění o splněném snu mít zámek, jsem měla husí kůži. Věděla jsem, že přání se dají zhmotnit a už mám i ve svém životě vyzkoušeno, že to jde a funguje. Její příběh je toho také důkazem. Odměnou za práci nám byl oběd a posezení právě s touto inspirující ženou. Díky ní vlastně vznikl můj první článek na blogu. Dostala jsem od ní ten správný "kopanec" se slovy sedni a piš. Pomoci na zámek jsem potom jela ještě jednou a jsem ráda, že jsem aspoň trochou fyzické práce mohla přispět k jeho obnově. O vyčištění hlavy při takové akci ani nemluvě. 

              Střih v čase a po roce od dobrovolnické práce jsme zase na zámku, který doznal už větších změn ve svých interiérech a začíná ožívat různými akcemi, které tady paní majitelka pořádá. Je tady cítit duch T.G. Masaryka, což není náhodou, je to záměrem, protože zámek býval mj. Masarykovým letním sídlem. Jednou z akcí byl zářijový Indonéský den, na který jsme se vypravili. V programu byla vystoupení tanečnic, indonéská hudba, ochutnávky indonéského jídla a také v neposlední řadě účast Indonéské velvyslankyně paní Kenssy D. Ekaningsih. Právě setkání s touto dámou pro mě bylo silným zážitkem. Úplně poprvé jsem paní velvyslankyni uviděla ve chvíli, kdy jí přivážel vůz k zámku a já netušila, že je to právě ona. Uhýbali jsme autu z cesty a ona se na nás usmála a pokynula na pozdrav. Bude to znít nadneseně, ale tak mě okouzlila, že jsem okamžitě pronesla, že to byla kouzelná dáma, ten její úsměv byl odzbrojující. Posléze mě majitelka zámku poprosila, jestli bych mohla natočit projev paní velvyslankyně. Zírala jsem při projevu na tu paní, ze které vyzařoval klid, její úsměv působil mile a upřímně a hlavou mi proběhla myšlenka, přání mít tak na památku společnou fotografii s ní. To přání bylo intenzivní, ale jděte jen tak za paní velvyslankyní a řekněte jí, jestli by se s vámi vyfotila. Odvahu jsem samozřejmě nenašla. Jenže některá přání se opravdu splní rychle, aniž bychom pro to zdánlivě něco udělali. Právě to se mi stalo, asi jsem si přála silně a od srdce, kdo ví, možná nějaká energie mezi námi proběhla. Procházeli jsme prostory zámku, prohlíželi si místnosti, které už jsou zařízené. Při odchodu z jednoho pokoje jsme se ve vstupu potkali se zámeckou paní, která doprovázela paní velvyslankyni s tím, že se jdou vyfotit a jestli chci jít taky. Jestli chci? Jako opravdu? No jasně že ANO! Než jsem se nadála, stála jsem vedle paní velvyslankyně a mé přání bylo splněno ve chvíli, kdy už jsem snad ani nedoufala a smířila se s tím, že odjedeme a já si tu úžasnou dámu zachovám jen ve vzpomínce. 

                  To ještě není konec tohoto příběhu. Paní velvyslankyně se o mě začala zajímat, netuším opravdu proč, jen jsem se na ní usmívala a štvalo mě, že jí nemůžu něco říct, protože neumím anglicky. Ptala se zámecké paní kdo jsem a odkud. Dostalo se jí odpovědi. Chvíli se zamyslela a povídá: " Před vánoci uspořádáme na velvyslanectví večírek a budou pozváni dobrovolníci, kteří na zámku pomáhali". Málem jsem omdlela a zámecká paní pravila, že díky mně půjdeme na večírek na indonéské velvyslanectví. A to je konec mého vyprávění o dvou osudových setkáních, která ovlivnila mé emoce, činy, pohladila srdce, duši a o jednom splněném přání rychlostí blesku.

                  Přejte si, věřte ve splněná přání, vnímejte lidi kolem sebe a přijímejte to, co vám můžou dát. I když to ne vždy musí vypadat jako něco dobrého, vždy je to zkušenost a ta je k nezaplacení.

Autor: Pavlína Svobodová | sobota 27.11.2021 19:42 | karma článku: 18,25 | přečteno: 461x
  • Další články autora

Pavlína Svobodová

Láska na zbytek života

Celý život hledáme lásku, přitom je všude kolem, v nás i kolem nás. Stačí se lásce otevřít, vypustit ji ze srdce a přijímat jí stejnou měrou zpět. Milujeme lidi, věci, konkrétní místa, máme záliby, kterým se věnujeme s láskou.

13.6.2022 v 7:00 | Karma: 8,91 | Přečteno: 239x | Diskuse| Osobní

Pavlína Svobodová

Neodkládejme plnění si svých snů a přání

Také si často říkáte, že si něco splníte, dopřejete, koupíte, někam pojedete AŽ...? Tak na to zapomeňte, protože ono AŽ nemusí díky různým okolnostem nastat a vy to prostě v tomto životě už nestihnete.

5.6.2021 v 20:08 | Karma: 13,36 | Přečteno: 523x | Diskuse| Osobní

Pavlína Svobodová

Letmé ohlédnutí za "nemocným" rokem

Rok 2020 byl tak trochu jiný pro většinu společnosti a vlastně pro celý svět. Nebyl ale jen rokem zmatků a ztrát, záleží totiž na pohledu každého z nás a na tom, co jsme si z něj vzali sebou do roku nového.

8.1.2021 v 21:40 | Karma: 12,65 | Přečteno: 269x | Diskuse| Ostatní

Pavlína Svobodová

S tebou lásko

Tak je tady další "poklad" ze šuplíku. Psáno před víc než třiceti lety. Při čtení mi došlo, že ten stav zamilování a prožívání lásky vlastně chceme a můžeme zažívat v jakémkoli věku, což jsem v těch sedmnácti ještě nevěděla.

28.11.2020 v 15:28 | Karma: 10,49 | Přečteno: 379x | Diskuse| Poezie a próza

Pavlína Svobodová

Pozdní podzim v Brdech

V průběhu života nastřádáme do šuplíků těch opravdových i pomyslných věci, které tam zůstanou ležet bez povšimnutí do konce života, některé občas vezmeme do ruky a vrátíme je zpátky. Já našla své pokusy o poezii z 80tých let.

25.11.2020 v 10:17 | Karma: 10,71 | Přečteno: 333x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05,  aktualizováno  10:41

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

Zemřel Robert Kvaček. Spisovateli a uznávanému historikovi bylo 91 let

27. dubna 2024  10:10,  aktualizováno  10:24

Ve věku 91 let zemřel historik a spisovatel Robert Kvaček. Ten patřil k největším osobnostem...

Neapol zasáhlo zemětřesení o síle 3,9. Ohnisko se nacházelo na svahu sopky Vesuv

27. dubna 2024  9:52

Oblast kolem sopky Vesuv nedaleko jihoitalské Neapole v sobotu ráno zasáhlo zemětřesení o síle 3,9....

Veřejnoprávní média by neměla mít zisk z reklamy, zní z Asociace komerčních televizí

27. dubna 2024  9:41

Mediální manažerka Klára Brachtlová už rok stojí v čele Asociace komerčních televizí (AKTV). Tu...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 8
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 366x
Optimistka, která v každé situaci najde něco pozitivního a životem poučená, že vše se dá řešit. Motto: Život je krátký, žij ho. Miluju Prahu, ráda poznávám zajímavé lidi. 

Seznam rubrik